Obchodní podmínky

 

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

 

 

 

Ceny poštovného a balného

V současné době zasíláme zboží v rámci ČR prostřednictvím České pošty nebo Expresní kurýrní službou. Expresní kurýrní službou se myslí společnosti DPD a PPL. Prodávající nenese odpovědnost za zpoždění způsobené přepravcem. Zboží můžete zaplatit bankovním převodem předem, dobírkou při převzetí zásilky nebo pomocí platební brány GoPay. Seznam druhů plateb a dopravy je vypsán níže v těchto obchodních podmínkách.  Doprava je po České republice zdarma na vybrané produkty. 

Zásilky je možné zaslat také na Slovensko, prostřednictvím kurýrních společností DPD a PPL. Ceny přepravy jsou uvedeny níže.

 

 Česká pošta - balík do ruky: 69 Kč

  1. a) Platba převodem na účet - 0 Kč
  2. b) Platba na dobírku - +39 Kč

 

Kurýrní expresní službou: 90 Kč

  1. a) Platba převodem na účet: - 0 Kč
  2. b) Platba na dobírku - +39 Kč

Zásilkovna – výdejní místo: 59 Kč

  1. a) Platba převodem na účet: - 0 Kč
  2. b) Platba na dobírku - +39 Kč

Doprava na Slovensko:

Kurýrní expresní službou: 6 €

  1. a) Platba převodem na účet: - 0 €
  2. b) Platba na dobírku - + 1,9 €

 

Kurýrní expresní službou se rozumí přepravci DPD a PPL. Prodejce si vyhrazuje právo zvolit nejvhodnější přepravu pro kupujícího a to vzhledem k povaze, rozměrům a objemu zásilky. Prodávající si vyhrazuje právo expedovat zásilky, u kterých kupující zvolí přepravu Kurýrní expresní služba, prostřednictvím České pošty a to v takových případech, kdy je zásilka obzvláště rozměrná. V takových případech se nejedná o porušení plnění stanové kupní smlouvou. Těžké, atypické zásilky, u nichž překročí cena dopravy 1000 Kč (dle formuláře pro zvolení přepravy) budou dodány paletovou přepravou společností TopTrans.

 

Vymezení pojmů:

Prodávající: Obchodní společnost Marcus service s.r.o., se sídlem Harantova 511/14, 30100 Plzeň,  vedená v obchodním rejstříku, vedeného Krajským soudem v Plzni oddíl C, vložka 45788, IČ: 22109161, DIČ: Neplátce DPH

Spotřebitel: Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

Podnikatel: Kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku, je považován se zřetelem k této činnosti za podnikatele. (§420, odst.1, NOZ). 

 

1) Objednávka

Objednávka musí být provedena prostřednictvím našeho internetového obchodu, telefonicky na tel. +(420) 775 152 289 nebo e-mailem na adresu info@hracky-xl.cz. Do e-mailové objednávky je nutné uvést všechny následující údaje: do "předmětu" uveďte "objednávka", dále nezapomeňte uvést přesnou specifikaci zboží (kód, název, množství, kupní cenu, atd.), údaje týkající se kupujícího (celé jméno, adresa pro dodání, e-mail, telefonní číslo) Elektronický systém internetového obchodu provází kupujícího postupně až k úspěšnému dokončení objednávky. Před dokončením objednávacího procesu může kupující opravit již zadané údaje stisknutím tlačítka zpět, tedy před závazným potvrzením objednávky má kupující právo měnit požadované zboží, dopravu i způsob úhrady. V případě, že kupující výše uvedené údaje vyplní nesprávně, či dojde ke změně takto již vyplněných údajů, a objednávka již byla kupujícím odeslána prodávajícímu, je kupující povinen bez zbytečného odkladu uvědomit o tom prodávajícího, a to telefonicky či e-mailem (viz výše).

Prodávající si vyhrazuje právo na zrušení objednávky u zboží označeného skladovostí „neznámá, dočasně vyprodáno, nebo na dotaz“ v případě, že zboží již není možné dodat ani nahradit jiným modelem, nebo pokud se jeho cena výrazně změnila a kupující toto před samotným vznikem kupní smlouvy neakceptuje. Prodávající kupujícího o této situaci informuje. Byla-li část nebo celá objednávka uhrazena, budou kupujícímu peníze vráceny. Kupní smlouva mezi prodávajícím a spotřebitelem, případně mezi prodávajícím a podnikatelem je uzavřena ve chvíli, kdy prodávající objednávku potvrdí. Automatické informační emaily o přijetí objednávky do systému prodávajícího nejsou prodávajícím považovány za závazné uzavření kupní smlouvy. Kupní smlouvu má prodávající za uzavřenou ve chvíli, kdy kupujícímu objednávku potvrdí.

Prodávající si vyhrazuje právo ve výjimečných případech vybrané zboží kupujícímu nedodat a kupní smlouvu zrušit, a to zejména v případě, že na svém internetovém obchodě uváděl omylem zjevně chybné či nestandardní údaje zejména o vybraném zboží, jeho ceně nebo termínu dodání, popř. je-li zboží vyprodáno a trvale u dodavatele nedostupné. Prodávající se zavazuje v takovýchto případech vrátit kupujícímu finanční částku uhrazenou na základě kupní smlouvy. Zjevnou chybou se rozumí hledisko běžného spotřebitele a ceny, za jakou se dané zboží obvykle prodává.

2) Kupní smlouva

Předmětem kupní smlouvy je závazek prodávajícího odevzdat kupujícímu věc, jež je předmětem kupní smlouvy (dle platné objednávky) a umožnit kupujícímu nabýt vlastnické právo k této věci a závazek kupujícího zboží převzít a zaplatit kupní cenu včetně nákladů na dopravu. S celkovou částkou k úhradě je zákazník srozuměn při vyplňování objednávky ještě před jejím závazným potvrzením. Vlastnické právo k předmětu koupě přechází na kupujícího teprve úplným zaplacením kupní ceny. Uzavřená kupní smlouva bude u prodávající uložena. Vzhledem ke skutečnosti, že jedno vyhotovení kupní smlouvy je vždy kupujícímu předáno po jejím uzavření, slouží uložená kupní smlouva u prodávajícího výhradně pro potřeby prodávajícího a kupujícímu nebude dále zpřístupněna. Smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.

 

3) Dodací lhůty

Zásilky rozesíláme po obdržení objednávky od kupujícího v nejkratším možném termínu, standardně ve lhůtě 1-2 pracovní dny – tato dodací doba platí, pokud je produkt skladem. Pokud dojde k nečekaným událostem, jako je např. vyprodání produktu, bude dodací lhůta delší, bude zákazník informován prostřednictvím emailu. O dostupnosti informuje skladová ikona u každého produktu. V případě, že je u zboží uvedena delší dodací doba (3-5 dní, 7-10 dní), bude zásilka odeslána v této době na dobírku, nebo v této době při platbě bankovním převodem. Pokud zákazník zvolí možnost „platba předem“, počítá se tato doba až od přijetí platby, ne od vytvoření objednávky. Dopravu zajišťujeme prostřednictvím České pošty pojištěnou zásilkou, nebo prostřednictvím soukromých přepravců zajišťujících Expresní kurýrní doručení - záleží na zadání požadavku na přepravu a způsobu úhrady, rovněž zadaného v objednávce.

Pozn.: Pokud je u zboží uvedena dodací lhůta ve dnech, jedná se o dny pracovní, nikoliv kalendářní.

4) Platba

Platbu lze provést těmito způsoby:

  • a) dobírkou - platba hotově nebo kartou při doručení a převzetí zboží
  • b) platba předem na účet - platba předem před doručením zboží. Po objednávce Vám bude zaslán email s údaji o platbě. Pokud kupující zašle prodávajícímu potvrzení o platbě, prodávající toto bere na vědomí. Zboží bude ovšem odesláno až po reálném připsání bezhotovostní platby na účet prodávajícího. Sám doklad o provedené platbě k odeslání zboží nestačí.
  • c) hotově - při osobní odběru na naší adrese. 

  Zboží je k vyzvednutí vždy na adrese výdejny: Lochotínská 30, 30100 Plzeň. NA VÝDEJNĚ NELZE PLATIT KARTOU! Otevírací doba 8:00 - 16:00

 

Ke každé zásilce je automaticky přiřazen platný daňový doklad, který zároveň slouží jako dodací list a je spolu se zbožím zaslán na adresu kupujícího.

 2502998367 

Bankovní spojení: 2502998367/2010

IBAN pro platby v EUR: CZ11 2010 0000 0025 0299 8367

SWIFT pro platby v EUR: FIOBCZPPXXX

 

5) Balení zásilky

Zasíláme v bublinkové obálce, větší množství v balíčku zajištěném proti poškození.

V případě převzetí zboží, jehož obal je viditelně poškozen, doporučujeme převzít zásilku s výhradou a následně nás kontaktovat na e-mail nebo telefonicky.

Prodávající odpovídá kupujícímu, že v době expedice zboží bylo toto řádně překontrolováno a nejevilo žádné vady a to ani vady mechanického charakteru - poškození. Kupující je povinen po přijetí zboží jej v co nejkratší době překontrolovat. V případě, že u zboží odhalí poškození způsobené přepravou, obrátí se na přepravce a sepíše s ním protokol o poškození zboží. Poté neprodleně informuje prodávajícího.

Upozornění
V případě, že se Vaše zásilka skládá z několika balíků, nemůžeme z logistických důvodů zaručit, že budou doručeny současně.

 

6) Stornování objednávky

Kupující má právo provedenou objednávku stornovat, a to písemně na naší e-mail adresu info@hracky-xl.cz nebo telefonicky na tel. čísle +(420) 775 152 289.

 

7) Odstoupení od kupní smlouvy

Spotřebitel má právo dle ust. § 1829 občanského zákoníku odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Prodávající umožňuje spotřebiteli odstoupit od smlouvy vyplněním a odesláním vzorového formuláře na jeho webových stránkách ve smyslu ust. § 1830 občanského zákoníku. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, zašle na své náklady nebo předá prodávajícímu předmět koupě nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Spotřebitel je povinen vrátit zboží nepoškozené, nepoužívané, v původním stavu, opatřené vhodným obalem a nadále prodeje-schopné. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky, které od kupujícího na základě uzavřené kupní smlouvy přijal. Peněžní prostředky se vracejí výlučně formou bezhotovostního převodu na účet spotřebitele. Prodávající však není povinen vrátit spotřebiteli tyto přijaté peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel předá předmět koupě, nebo prokáže, že jej prodávajícímu odeslal. V případě, že spotřebitel nedodrží postup a podmínky, zboží mu bude prodávajícím vráceno s písemným vysvětlením, proč nebylo odstoupení od smlouvy prodávajícím akceptováno.

Ustanovení zákona o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je vrácené zboží částečně poškozeno, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu a vrátí tak spotřebiteli takto sníženou kupní cenu.

V souladu s ustanovením § 1833 NOZ na kupní cenu, která má být spotřebiteli vrácena, může prodávající započíst snížení hodnoty vráceného zboží.

Spotřebitel může zakoupené zboží předat osobně, nebo zaslat libovolnou přepravní společností. Balík prosím zasílejte bez dobírky; balík, který bude doručován s dobírkou, nebude prodávajícím přijat.

Spotřebitel nemá právo odstoupit od kupní smlouvy, pokud je předmětem kupní smlouvy alkoholický nápoj, u kterého byl již porušen kolek; dále nemá právo odstoupit od kupní smlouvy, pokud je předmětem kupní smlouvy mezi prodávajícím a spotřebitelem spodní prádlo a erotické pomůcky (z hygienických důvodů). Spotřebitel nemá právo odstoupit od kupní smlouvy, pokud je jejím předmětem zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele.

Spotřebitel vyrozumí prodávajícího o odstoupení od kupní smlouvy zasláním vyplněného formuláře o odstoupení od kupní smlouvy, případě zasláním jiného dokumentu nebo dopisu, kde uvede číslo objednávky, popřípadě číslo daňového dokladu.

Spotřebitel vyrozumí prodávajícího o odstoupení od kupní smlouvy prostřednictvím emailu info@hracky-xl.cz, nebo jej zašle poštou na adresu uvedenou níže. Na oznámení o odstoupení od kupní smlouvy prostřednictvím telefonického rozhovoru nebude brán zřetel. Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy prostřednictvím telefonického rozhovoru se považuje za neprůkazné.

Pokud je kupní smlouva uzavřena mezi prodávajícím a podnikatelem, podnikateli tímto zaniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy, pokud se písemně prodávající s podnikatelem nedohodnou jinak a tuto dohodu oba písemně nestvrdí, přičemž každý z nich obdrží po jednom originálu stvrzujícího dokladu.

 

Doporučená adresa pro vrácení zboží: Marcus service s.r.o., Lochotínská 30, 30100 Plzeň (Otevírací doba 7:00 - 17:00)

 

  • Nepoškozené zboží prosím zabalte a pošlete zpět na doporučenou adresu (viz. výše)
  • Zboží můžete vrátit zpět také osobně na adrese výdejny (viz. výše)
  • Do zásilky prosím přibalte vyplněný formulář o odstoupení od kupní smlouvy
  • O přijetí Vašeho balíku a vrácení platby Vás budeme informovat prostřednictvím emailu.

 

Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy naleznete ke stažení zde

 

8) Reklamace zboží

Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Práva z vadného plnění se řídí ust. § 2165 až § 2174 Obč.Z . Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. V případě doručování zboží prostřednictvím přepravce do místa určeného kupujícím je kupující povinen při dodání zboží zásilku překontrolovat (např. počet balíků, poškození krabice, poškození zboží). Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou, s tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme, je doporučeno poškození popsat v předávacím protokolu přepravce. Je-li zásilka poškozená, doporučuje prodávající kupujícímu sepsat s dopravcem škodní protokol, ve kterém bude poškození zásilky podrobně popsáno a protokol následně zaslat k rukám prodávajícího. Nedodržení tohoto postupu však kupujícího bez dalšího nezbavuje práv z vadného plnění. Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v § 2161 Obč.Z., může kupující požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. Kupující je oprávněn uplatnit práva z vad, či reklamovat zboží osobně v sídle prodávající tj. obchodní společnosti Marcus service s.r.o., IČ: 22109161 , na adrese Plzeň, Lochotínská 30, PSČ 301 00 (otevírací doba - Po - Pá 8:00 až 16:00), nebo písemně prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb rovněž na adrese obchodní společnosti Marcus service s.r.o., IČ: 22109161, na adrese Plzeň, Lochotínská 30, PSČ 301 00. Byla-li kupujícímu poskytnuta záruka a byla-li v potvrzení podle ust. § 2166 Obč.Z. uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího, nebo v místě pro kupujícímu bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je k provedení opravy určen.

V případě, že se kupující s prodávajícím dohodnou na opravách, výměnách, nebo jiných skutečnostech prostřednictvím telefonního hovoru, stvrdí tuto skutečnost prostřednictvím navzájem odsouhlasených emailů, popřípadě dopisů.

V případě, že se o těchto domluví osobně, stvrdí tyto skutečnosti prodávající spotřebitel vystaveným protokolem, opatřeným razítkem a podpisem zodpovědné osoby.

Pro všechny typy výměn zboží a oprav platí, že kupující s prodávajícím si je navzájem písemně odsouhlasí.

Pokud je kupní smlouvou uzavřen vztah mezi prodávajícím na jedné a podnikatelem na druhé straně, poskytuje tomuto prodávající záruku na zboží ve lhůtě 6 měsíců, pokud se prodávající s podnikatelem nedohodnou jinak a tuto dohodu oba písemně nestvrdí, přičemž každý z nich obdrží po jednom originálu stvrzujícího dokladu. Toto ustanovení se aplikují na kupní smlouvu, pokud je prodávajícím podnikatel, ledaže je kupujícím také podnikatel a při uzavření smlouvy je z okolností zřejmé, že se koupě týká také jeho podnikatelské činnosti. Pokud se předmět koupě netýká podnikatelské činnosti podnikatele, při reklamaci nad rámec 6 měsíční lhůty tento musí prokázat, že zboží neužíval pro svou podnikatelskou činnost.

 

V případě reklamace zboží uvádíme doporučený postup provedení:

  • Zboží prosím zabalte a pošlete zpět na doporučenou adresu (viz. níže)
  • Zboží je možné předat k reklamci také osobně, na adrese provozovny (viz. níže)
  • Do zásilky prosím přibalte vyplněný reklamační protokol
  • O přijetí Vyřízení reklamace budete informováni emailem

Doporučená adresa pro zasílání reklamací: Marcus service s.r.o., Lochotínská 30, 30100 Plzeň (Otevírací doba 7:00 - 17:00) 

Poplatky za uskladnění zboží:

Pokud si zákazník reklamované zboží nevyzvedne ve lhůtě 30 dnů od ukončení reklamace nebo nedodá podklady pro jeho zaslání, je společnost Marcus service s.r.o.  oprávněna požadovat po zákazníkovi poplatek ve výši 20Kč za každý další den uskladnění. Tímto okamžikem přechází na zákazníka rovněž nebezpečí ztráty, zničení, poškození a nahodilé zkázy reklamovaného zboží.

 

Reklamační protokol nalezente ke stažení zde

 

9) Ochrana osobních údajů

  1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZOOU“).
  2. Kupující uzavřením kupní smlouvy souhlasí se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v databázi prodávajícího po úspěšném splnění smlouvy, a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo, a to za účelem uzavření této Smlouvy, provozování informačního systému webové stránky, vymáhání práv z kupní smlouvy a k marketingovým účelům. (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).
  3. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
  4. Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům. Osobní údaje je možno na základě písemné žádosti kupujícího odstranit z databáze. Osobní údaje kupujících jsou zabezpečeny proti zneužití.
  5. Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.
  6. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Jednotlivé smlouvy jsou po svém uzavření prodávajícím archivovány, a to ve formě elektronické a papírové a jsou přístupné pouze prodávajícímu.
  7. Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. 
  8. V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:
  9. a) požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,
  10. b) požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.

10) Závěrečná ustanovení

V případě, že kupující nebyl spokojen s vyřízením jeho objednávky, resp. v případě, kdy kupující má za to, že prodávající narušil svým jednáním práva kupujícího, je kupující oprávněn obracet se smyslu ust. § 1820 odst. 1. písm. j) občanského zákoníku na prodávajícího se stížností. Prodávající vyřizuje stížnosti kupující ve lhůtě do 60 dnů. O vyřízení stížnosti a případně o přijatých opatřeních vyrozumí prodávající kupujícího e-mailem. Kupující je oprávněn v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a v souladu se zákonem č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci obracet se stížnostmi též na Českou obchodní inspekci prostřednictvím www stránek: https://www.coi.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/

Práva a povinnosti kupní smlouvou či těmito VOP výslovně neupravená se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Po prostudování těchto VOP je kupující na důkaz souhlasu s jejich obsahem oprávněn projevit svojí vůli být kupní smlouvou a těmito VOP vázán kliknutím na políčko souhlasím s VOP. V souladu s ust. § 564 občanského zákoníku platí, že vznik, změna či zánik právních následků zamýšlených kupní smlouvou a těmito VOP může být činěna toliko a výhradně jen v písemné formě. Jednání v jakékoli jiné formě nezakládá mezi stranami právních následků. Podle ust. čl. III. odst. 1 nařízení EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I), platí, že veškeré právní vztahy plynoucí z kupní smlouvy se řídí právním řádem České republiky.